Logo

Casemanager

De Casemanager heeft de rol om de regie te voeren over het proces van verzuim en re-integratie van een zieke werknemer. De casemanager is verantwoordelijk voor het bewaken van de voortgang van het re-integratieproces en het nemen van de juiste stappen zodat de werknemer duurzaam en adequaat het werk kan hervatten, waarbij rekening wordt gehouden met de beperkingen en mogelijkheden van de werknemer. 

 

De taken van een casemanager kunnen onder andere bestaan uit: 

  1. Ondersteuning bij het opstellen en uitvoeren van een plan van aanpak voor de re-integratie van de werknemer 
  2. Ondersteuning bij het tijdig bijstellen/ evalueren van het Plan van Aanpak
  3. Het onderhouden van contacten met de werknemer, werkgever, arbodienst en andere betrokken (interventie) partijen
  4. Het evalueren van de belastbaarheid van de werknemer en het afstemmen van de werkzaamheden hierop
  5. Het adviseren en begeleiden van de werkgever en werknemer bij de te nemen stappen in het re-integratieproces
  6. Het signaleren van knelpunten en deze bespreken met de betrokken partijen
  7. Het indienen van een aanvraag voor een WIA-beoordeling bij het UWV als de werknemer na 2 jaar nog niet volledig kan werken 
  8. De casemanager is er dus op gericht om de werknemer zo snel en adequaat mogelijk weer aan het werk te krijgen, met oog voor de belastbaarheid en mogelijkheden van de werknemer en in overleg met de betrokken partijen. 


Share by: